2012 Roma – Italija

kol dar ausyse skamba…  Buonasera signorina… Buonasera… lengviausiai pasidalinti romantiškais įspūdžiais iš Italijos širdies – Romos… ši kelionė buvo ekspromtinė… nusipirkus Rynair skrydžius, užsirezervavus patiems viešbučius… beliko pasikliauti tuo pačiu impulsu ir laukti nusileidimo… Romos Campino oro uoste… tuomet šiek tiek panikos ieškant kuo toliau keliauti į patį Romos miesto senamiestį, kuris pasiektas linksmai ir greitai… bei likę 500 metrų iki viešbučio pėščiomis… ufffffff…. vakarėja…  Buonasera Romaaaaa 🙂

Atskridome 6dienį, senamiestis šurmuliavo, gyvenimas verda… numetę lagaminus einam pasivaikščioti ir… pavalgyti, nes nuo ryto nieko skrandis nematęs, o aplink taip viliojančiai kvepia… akys raibsta… nuo picos, makaronų pasirinkimo… vienintelis tikslas kuo greičiau sukramsnoti… sultingos itališkos picos gabaliuką ir… užgerti baltu itališku salstelėjusiu šaltu vynu… mmmmm…. dar dabar atsimenu tą pirmos vakarienės skoni… po kurios nuovargis su visos dienos įtampa pareikalavo savo ir lūžom miegot…

sekmadienis… konkretaus plano neturėjom, tad studijavom viešbučio aptarnaunančio personalo pateiktus lankstinukus, žemėlapius, kurių tikrai apstu visuose viešbučiuose, kaip ir papildomų siūlomų ekskursijų… bet mes jau buvom nusprendę, kad būtinai aplankysime koliziejų (būtinai dieną ir naktį), kad keliausim į Vatikaną, taip pat planuose buvo Trevio fontanas, Ispanijos aikštė ir Via Condoti… visa tai planas 4 pilnoms dienoms Romos mieste 🙂 taigi pirmoji diena… pėdinam iki koliziejaus… per parkelį, vartydami žemėlapį ir bandydami nuspresti į kurią čia pusę sukti, kuris kelias tiesiausias… kol tolumoje sušmėžuoja…  istorinis unikalus statinys…

eilė… milžiniška… noro joje gaišti laiko nėra… apeinam aplink ir nusprendžiam traukti link Palatino rūmų… tiksliau to kas iš jų liko… griuvėsių 🙂 eilutė žymiai mažesnė… kaina 12 EUR… bilietas galioja dvi dienas ir suteikia teisę įeiti į patį koliziejų, bei aplankyti žymųjį forumą ir kelių skirtingų dydžių Tito, bei Constantino arkas…  taigi pirmyn pas griuvėsius 🙂

eini eini… kur tie rūmai dairaisi… tikiesi kažkokių pilių, o čia… tik jų pamatų liekanos… tarp kurių gali tik įjungęs vaizduotę nusipiešti savo rūmų variantą… su įspūdingai aukštais medžiais…

koplytėlė… nuo jos atsiveria dalinai gražus vaizdas į Romos miestą… tolumoje net matome Vatikano bazilikos bokštą… bet mes ten dar nukeliausim… svilinančiame karštyje norisi susirast pavėsį ir… šalto vandens fontaniuką 🙂 bet priekyje dar… visas griuvėsių kompleksas su karališkais sodais ir miniomis turistų…

karštis ir saulė mus nugali… griuvėsiai jau nebeįdomūs… ilgai ieškome išėjimo… skrandis pradeda reikšti pretenzijas, tad vis labiau ima pyktis, kai nesiseka išeiti iš Romėniškų griuvėsių labirintų 😀 bet… pagaliau mes iš jų išsivaduojame ir patenkame tiesiai į šurmulį… kuriame paradai… orkestai… gatvės pardavėjai… mimai… foto blykstės ir… vis dar ta pati karšta saulė…

taigi bandom sukti atgal… papietauti ir dar gal vakarop išlįsti lauk… pakeliui dar aplankyt prie pat mūsų viešbučio esančią Santa Maria Maggiore bažnyčią su muziejumi… šalia kurios ištisą dieną buriuojasi turistų grupės, o aikštės fontane turškiasi pasipūtę balandžiai 🙂

1dienis… po vakarykščio vaikščiojimo kažko maudžia kojas ir pėdas… nusprendžiam Vatikaną atidėti kitai dienai, o šiandien trumpai apsukti artimus objektus… bei pabandyti įeiti į koliziejaus vidų, gi vistik bilietas dar galioja ir šiandien… kodėl gi nepasinaudojus įėjimu be eilės 🙂 tačiau keliauti pradedam nuo kitos pusės… link didelio balto balto iš visų kitų išsiskiriančio pastato… kurį matėm vakar nuo Palatino kalvos 🙂 tai Paminklas Vittorio Emanuelle II… greičiausio karo kokiam didvyriui, nes prie paminklo garbės sargyba ir plazdena amžinoji ugnis…

Galima pasikelti į apžvalgos aikštelę (7-8 EUR), bet mes nusprendžiame, kad geriau Vatikane apžsižvalgysime, nes čia aukščio ir taip užtenka 🙂 dar pasigrožim viduje esančia bažnyčia, atsikvėpiam pasimėgaudami gaiviu oru joje, keliaujamo toliau… link išsvajotų koliziejaus vartų…  pro kuriuos be jokio vargo ir eilių patenkame į vidų… mėgaujames abstulbė dydžiu ir… svarstom kas kur čia yra ir kas vyko… ryškiai istorijos pamokas šia tema pramiegojom… aplink vaikšto turistų grupės su gidais, girdim gladiatorių kovų nuotrupas… exxx tiek tos… užteks tos istorijos, geriau pasimėgaukime vaizdu…

pietų metas… vėl zurzia pilvai… grįžtame siestai… juk vakare… norime panaktinėti ir įamžinti vakarėjantį koliziejų… kuris tikrai nepalyginamai romatiškėsnis ir gražesnis tamsoje, aukso spalva nutvieskus besileidžiančiai saulei arba gatvės žibintams…

2dienis… suplanuota pusdienio kelionė į Vatikaną… pasivažinėjimas metro iki jo atrodo kaip akirmirka… padarom išvada… senamiestis ir centras tikrai labai maži… pėdinam link Vatikano, stebim, kaip pakeliui pardavinėja turistams bilietus, siūlo išvengti eilės… bet mes gi muziejaus nenorime, mūsų tikslas pasikelti į bazilikos kupolą 🙂 tačiau pirmiausia… žvilgsnis į Vatikano bazilikos vidų… žaižaruojantį auksu ir prabanga… bei išbandome Vatikano paštą… atvirlaiškis su linkėjimais iškeliavo Manto močiutei į Šiaulius 🙂 įdomu per kiek laiko jis pasieks… tikslą 🙂

taigi… sekanti eilė… į bazilikos kupolą… 5 EUR laiptais kurių virš 500 pakopų, 7 EUR, jeigu pirmus 200 padės įveikti liftas… rebusas… kojos neatrodo labai tvirtos… o dar laukia ir rytojaus ekskursija… keliamės liftu ir pėdiname likusius 300 laiptelių… itin siauriais, pasvirusiais koridoriujais, kuriuose gali netyčia užklupti ir klaustrofobija 🙂 bet tikslas pasiektas… nuo kupolo viršaus atsiveria kvapą gniaužiantys Romos ir Vatikano sodo vaizdai… vertėjo…

ir… 300 pakopų atgal… įveikti jau kurkas lengviau… liftas žemyn… ir Vatikano aikštė… šurmuliuojantys fontanai… romantiški žibintai… byloja apie tikrai turiningai praleistą pusdienį 🙂

3dienis… paskutinė diena Romoje… rytoj anksti ryte jau keliausim link Fumicino oro uosto… didesnio nei Campino, turinčio net 3 terminalus ir specialų į jį vykstantį greitaji Leonardo traukinį 🙂 tačiau tai tik rytoj… šiandien dar laukia Trevio fontanas, Ispanijos aikštė su laiptais, Villa Medici su sodais… jeigu pirmoji mano meilė Romoje buvo koliziejus, tai antroji – Trevio fontanai… galėčiau valandų valandas sėdėti ir stebėti tą čiurlenantį vandenį… gyvybės simbolį… vėsos ir gaivos šaltinį… berigėrint įspūdingais iškaltais iš ankmens paveikslais, skulptūromis, puošiančiais patį fontaną…

nesinori toliau… taip gera mėgautis vandens muzika… tačiau laukia Ispanijos aikštė su laiptais… traukiame link jos… painiomis gatvelėmis paskui viena turistų grupę… labai patogu 🙂 kol staiga atpažistam… filmo „Į Romą su meile” paskutinių scenų vaizdus… aukštyn užverčiam galvas… atsidūstam… vėl laiptai 🙂

visai šalios šurmuliuoja Via Condoti… prabangiausių parduotuvių gatvė… tyliai paganom akis… apsukam ratuką ir pro kitą pusę grįžtam ieškodami… Villa Medici…  kurioje įsikūręs universitetas, o šalia didelis parkas su zoosodu… tačiau priartėjus pietų metui… gatves užliejus kepamų picų aromatui, pirmiau nugali alkis… o šalia kaip tik jokių užkandžių nerandam, kuriais besigerėdami sodu galėtume užkandžiauti… o parke ko gero klaidžiotume ne vieną valandą, tad apžiūrime patį pastatą…  keistai sulinkusį nuo metų naštos… pasigrožim nuo jo atsiveriančia panorama ir keliaujame atgal… metro, su kuriuo grįžtame link viešbučio… reikia užkasti ir dar šiek tiek atgaivinti kojas… nors pažadam niekur toli nebeiti, tik iki Termini stoties… pasitikslinti dėl rytojaus ryto kelionės į oro uostą, tačiau netyčia nuklystame į Respublikos aikštę, atrandam bažnyčia su meridianu… dar minutę kitą stebim migruojančius pirmyn atgal žmonių bei mašinų srautus… exxxx laikas pakuotis lagaminus… namo 🙂

gera buvo kelionė… šilti ir skanūs liko įspūdžiai… ryškiausias jų… koliziejaus.. naktinio…

romeniško stiliaus namų rankenų-belstukų…

ir.. žinoma… visos kelionės vinis… itališkas maistas… lazanija, makaronai, picos tiek su raudonu, tiek su baltu padažais, pyragai, desertai, tortai, kava, vynas, kepta žuvis, keistai atrodantis, bet nerealiai skanus rissoto, bufalo mocarela, panna cota, tiramisu, gnochi ir… nerealiai skanūs vietinių kepyklų kepiniai…

Arrivederci Roma… tu buvai nuostabiai skani ir romantiška 🙂

Print Friendly, PDF & Email

4 komentarai “2012 Roma – Italija

1. Nuostabu !!! Jaučiuosi beveik pati pakeliavusi po Romą 🙂 Labai gražiai viska aprašėte ir parodėte. Taip ir užsikrečiama kelionių liga 🙂 Noriu į Romą!

2. Ačiū Neringiuk, smagu, kad patiko pasakojimas, stengiausio kuo greičiau visus dar karštus įspūdžius perteikti ir žinoma nors… gabalėlį to tikro itališko skoniooooo 🙂 atrodo pavyko!!!

3. puiki kelione! beskaitydama apie urzgiancius pilvus vis pagalvodavau kodel neidejai pietu nuotrauku, bet paskaicius iki galo gavau doze seiletekio! ♥